Saturday, February 18, 2012

Translation of these sentences from English to Italian?

I like to sleep.

I like to relax.

I like to play american football.

I like to eat.

I like comedy movies.

I like to walk rather than ride the bus.

I like to drink green tea.

I like christmas.

I like to play video games.

I like to travel to new places.Translation of these sentences from English to Italian?
The Italian for "I like" is "mi piace" but you can say also "amo".

so..

I like to sleep.= mi piace dormire.

I like to relax. = mi piace rilassarmi.

I like to play american football. = mi piace giocare a football americano.

I like to eat. = mi piace mangiare.

I like comedy movies. = mi piacciono le commedie.

I like to walk rather than ride the bus. = preferisco andare a piedi piuttosto che prendere l'autobus. [in this sentence we usually say "preferisco" rather than "mi piace"]

I like to drink green tea. = mi piace bere th猫 verde.

I like christmas. = mi piace il Natale.

I like to play video games. = mi piace giocare ai videogiochi.

I like to travel to new places. = mi piace viaggare in posti nuovi.Translation of these sentences from English to Italian?
Mi piace dormire

Mi piace rilassarmi

Mi piace giocare a football americano

Mi piace mangiare

Mi piacciono le commedie

Mi piace camminare piuttosto che prendere l'autobus

Mi piace bere t猫 verde

Mi piace il natale

Mi piace giocare con i videogiochi/videogames (the word videogame is used in Italy too)

Mi piace viaggiare verso luoghi nuoviTranslation of these sentences from English to Italian?
Mi piace dormire

Mi piace rilassarmi

Mi piace giocare al football Americano

Mi piace mangiare

Mi piacciono i film comici or Mi piacciono le commedie

Preferisco camminare che prendere l'autobus

Mi piace il t猫 verde

Mi piace Natale

Mi piacciono i giochi video

Mi piace viaggiare in posti nuovi

No comments:

Post a Comment